rscholte.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
    SEO
     

     
    Bijdrage leveren?
    Reageer en ik zet
    hem erbij!
     
    Kijk ook op:

     
    UPC verkooptactieken
    Pas op als je alleen al om informatie vraagt bij UPC

    Je denkt, ik stap over van ADSL op UPC, prijs 45 Euro per maand. Alles inclusief, niet gek. En, die prijs blijft zo, zo beloofde UPC. Ik besluit dus in december 2009 over te stappen. Er komt een monteur die de hele boel regelt, alles werkt.
     
    Maar soms lijkt 25 Mb snel, maar dat is het niet. De mail wil ook nog wel een hangen maar ach, daar kan ik ook nog wel mee leven. De gegarandeerde prijs van 45 Euro is toch niet zo zeker als het leek, die gaat met een Euro omhoog, je denkt, ach, waar heb je het over.
     
    Dan komt in november 2011 UPC met een aanbod voor mensen die nog geen kabel hebben, die kunnen voor 39 Euro een 50 Mb verbinding krijgen, na verloop van tijd wordt die 39 Euro verhoogd naar 49 Euro. Kan me hier wel wat bij voorstellen.
    Maar ik wil die snellere verbinding voor 49 Euro ook wel, geen probleem, zo stellen ik en de medewerkster van UPC, waarmee ik a tien cent per minuut bel, vast.
     
    Ik krijg zelfs een gratis nieuw draadloos modem. Maar dat heb ik al, of nee, niet het modem maar een router. Die is draadloos. Ik vraag nog wat door maar het juffie zit de opdracht al in te voeren. Dan blijkt dat zowel mijn router als het modem niet geschikt zijn voor 50 Mb. Dat is het nu ook niet voor 25 want boven de 20 Mb kom ik nooit uit.

    Beiden worden vervangen door één nieuw apparaat waar zowel het modem als de router in zitten, draadloos. Maar één computer draait met een kabel, dat wil ik zo houden omdat ik niet wil dat de gegevens via een inbreuk op het netwerk draadloos te bereiken zijn.
    "Geen probleem" zegt de dame van UPC, u kunt vier computers aansluiten, maar wacht denk ik dan, dat modem zit op een totaal andere plaats dan de huidige router waar de kabel op aangesloten is, dat betekent dus dat de bekabeling in huis moet worden aangepast. Wie gaat dat regelen?
     
    Niet UPC, ja, als ik daarvoor betaal. Er moet dus nogal wat veranderen in huis. Maar daar wil ik nog even goed over nadenken, of ik dat wel wil en hoe en door wie ik dan de bedrading laat aanpassen, kortom, er zitten nogal wat haken en ogen aan de opwaardering van mijn abonnement.
     
    En dan komt de aap uit de mouw, ik kan niet meer annuleren omdat ik de opdracht al gegeven zou hebben. Dat het door mijn doortastendheid kwam dat ik meer informatie kreeg is mijn geluk want zo kom ik er op tijd achter dat het allemaal niet zo eenvoudig is als UPC doet voorkomen.
    Ze wilde ook al snel ophangen toen ze eenmaal de opdracht had doorgevoerd. Later bleek dus dat ik er geen goed aan zou doen dit door te voeren.
     
    De beste manier om er van af te komen was, zo zei zij, is door het modem te weigeren aan de deur. Maar stel dat de buren het aanpakken? Ja, dan wordt het alsnog in werking gesteld en wordt uw huidige verbinding verbroken en het geld in rekening gebracht.
     
    Vervolgens zegt de medewerkster dat het mijn eigen schuld is waarop ik haar wijs op de wet waarin duidelijk bepaald is dat ik onder een overeenkomst uit kan, terwijl ik hier niet eens vind dat er al sprake is van een overeenkomst.
    De dame wordt behorlijk irritant waarop ik zeg dat ze niet de hele tijd moet doorbabbelen waarop ze vindt dat ik haar onheus bejegen, en echt, het woord 'doorbabbelen' was het enige woord wat misschien iets minder vriendelijk was dan de rest van mijn verhaal.
     
    Daarna draait ze bij omdat ik eis dat het wordt teruggedraaid omdat ze me niet alles heeft vertelt en ik pas na flink doorvragen wist welke consequenties er boven mijn hoofd hingen. Ze bood toen drie keer haar excuses aan omdat ik volhardde in de wens dat niet ik (door de weigering van de doos aan de deur met de kans dat het toch wordt geactiveerd) maar zij de order uit het systeem moest halen.
     
    "Dat kan ik niet" zegt ze vervolgens, lekker dan. Ik heb nadat ik alle informatie eruit heb moeten trekken gezegd dat dit niets voor mij is en vervolgens blijkt dat ze de opdracht al had doorgevoerd.

    Alle schade zal ik op UPC verhalen als dit toch overhoopt mis gaat. Maar de kruk is natuurlijk dat UPC het pushen van meer diensten nog altijd niet onder de knie heeft, je moet doorvragen en de klant niet opzadelen met meer ellende dan dat de aanvullende diensten aan plezier opleveren.
    Zorg dat mijn 25 Mb ook echt 25 Mb is en dat mijn mail niet steeds blijft hangen. Als een klant belt voor wellicht meer dan kun je niet volstaan met 'alles komt goed, waarom zou het mis gaan, u tikt een code in en alles werkt". Jaja, en geeft u daar ook een garantie op? "Nee". 
     
    Dan ben je toch klaar met UPC. En deze dame is gehaaid, maar ook de verkooptechnieken die haar zijn bijgebracht sturen veel te veel aan op 'als de dienst maar geleverd wordt'.
     
    Pas dus op als je UPC belt, voor je het weet ben je omver gekletst.

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl